tisdag 16 september 2008

Lat..

..har jag varit med bloggandet men jag måste väl försvara mig då!
För det första så har det varit mycke på jobbet konstiga tider och mycke kvällar.
För det andra har jag ju varit borta hela helgen.
Jobbade på fredagkväll och då fick Lovisa vara hos våra underbara grannar som alltid ställer upp i vått och torrt när man behöver hjälp. Älskar er!
Dessa kort är tagna tidigare på veckan med så här roligt har dom iaf! Dom sjunger och dansar!
Direkt efter jag slutat kl 21.00 åkte jag hem till Bjurholm för att jaga på lördag och söndag.

Så här roligt har man på pass

På söndag "slapp" jag jaga eftersom min man kom till min räddning eftersom dom hade jagat klart för helgen.

Då bestämde mamma att vi skulle ut och plocka lite svamp istället! Min syster, som hade gått med hunden på lördagen, hade sett jätte mycke kantareller i skogen och visade på kartan vart dom fanns.

Sagt och gjort (Lovisa ville följa morfar på älgjakt så hon kom undan svampplockningen) vi gick precis där hon sagt att det var men någonstans blev det fel.

VI GICK VILSE!!!!!!!

Först tänkte man men om vi går hitåt hittar vi till vägen vi gått ifrån.....men vägen dök aldrig upp och vi gick å gick å gick å gick.....nu började man bli lite less och tänka fan vart kommer vi att hamna egentligen...då uppenbarade sig den här:

En källa mitt ute i skogen

Tog kort på den och skickade till pappa och frågade vart vi var. Sedan väntade vi å väntade å väntade å väntade....fick aldrig något svar.

Så vi fortsatte gå å gå å gå å gå osv ja tillslut hittade vi tillbaka iaf och vi hittade även lite kantareller.

Sedan åkte vi på ICA för att handla till middagen. DÅ ringer pappa och frågar om vi hittat hem typ 3 timmar efter jag skickat bilden.

Till middag fick vi köttsoppa och syster yster och hennes man, barn och hund var också med.

Zack och mamma Ebba

Kom på att jag aldrig berättat om moster ÄLSKLING: Wilhelmina!!!

Så här kommer några bilder på henne några lite äldre och några nyare.

Detta får avsluta denna dags inlägg.

Ha det bra!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilken Tur att ni hittade hem innan mörkets inbrott... inge kul alls att gå vilse och det hoppas jag att man slipper vara med om.

Kul att se och höra att ni mår och har det bra. Vilka söta barn ni har allihopa.

Kram Monica

Therese sa...

Ja visst är dom underbara, ALLIHOP! Älskar dem så!