tisdag 9 december 2008

Ja ja ja ja ja sluta tjata....

....det bloggas inge mer för det!
Idag hade jag frukost (alltså på jobbet) det vill säga : TIDIG morgon!
LOVISA : JÄTTE TRÖTT OCH ARG "Varför fick jag inte sova hos Farmor när vi skulle börja så här tidigt för?!"
TÄNKTE INTE PÅ DET!
Vi steg iaf upp 5.30 kanske inte så tidigt för vissa men för en 5 åring är det inte så kul......
Så ni kan ju tänka er vilket humör hon var på när vi kom hem vid 16.00......nä just det inte var man så värst populär när man skulle försöka hålla henne vaken, iaf tills vi hade ätit.
Men så kom jag på den smarta idéen: MUTOR!! Om du hjälper mig med att duka så kanske vi kan baka lite julgodis efter middagen (så kunde man ju få någon timme att försvinna innan hon skulle gå och sova).
Sagt och gjort åkte vi på affären för in handling av ingredienser till godisbak!
Det skulle bli Risgott och Vaniljkola!
Sedan satte vi igång, Lovisa var väl intresserad i ungefär 5 min sedan fick jag göra resten själv. Iofs gjorde hon nytta ändå, hon städade kryddskåpet istället!

Vaniljkola kokning


Hon höll sig iaf vaken till kl 20.00. BRA gjort Lovisa!

Färdiga Produkter!

1 kommentar:

Lotta, Martin, Einar och Sigrid sa...

Gud så gott det ser ut! Måste baka lite julgodis själv men jag tror jag väntar några dagar till annars blir allt upphätet innan julafton. Jag har blivit någe sjukt sockersugen den sista månaden. Ungen lär väl väga närmare 5 kg när den kommer ut...