lördag 8 november 2008

Typisk Karlar 2

"Frun var trött på att göra allt
hushållsarbete där hemma, så hon
och mannen kom överens om
laga middagen varannan dag
Dagen efter var det mannens
tur och då frun kommer hem så
finner hon mannen spritt språngande
naken i köket, med ett glas
vatten i handen.
Han säger: l kväll står det kärlek
och källvatten på menyn.
Och så blev det!
Dagen efter kommer mannen
hem, han luktar förväntansfullt
och ropar ivrigt:
Vad ska vi äta idag, min skatt?
Varpå frun kommer fram,
naken, dåligt sminkad och med
riktigt risigt hår och säger: Rester
från igår!"

Karlar ska alltid försöka slingra sig ur hushålls arbetet men man sätter alltid dit dom på något vis!

Ja ja ja jag vet att jag är dålig på blogga just nu men jag har så mycket annat att tänka på, jag är säker på att det kommer att bli bättre.
Snart åker ju Lovisa bort också så man har ännu mindre att skriva om men när hon kommer tillbaka har jag nog massor med bilder och berättelser att berätta!
Skulla lägga in blider på Lovisa men det fungerade inte!
Blir senare kanske! Nu ska jag börja förbereda för kvällen, vi ska ha middags gäster!

Inga kommentarer: